Saturday, July 23, 2011

HEARTSTRINGS membuatkan aku jadi gila~~

Kepada peminat drama Korea, pastinya sekarang sedang melayan salah sebuah drama Korean yang baru sahaja menceriakan hidup penonton setia Drama Korea..
Aku pun sebenarnya baru sahaja melayan cerita ni bila sampai episod ke-2...
Dan cerita ni berjaya menambat hati aku.. 


Jika  korang mengharapkan Yong Hwa dan Shin Hye bersatu dalam You're Beautiful, pasti Heartstrings akan menjadi pilihan korang..
Jalan cerita Heartstrings adalah tipikal..
Bermula dengan dua individu yang tidak menyukai antara satu sama lain..
Namun jatuh cinta pula lepas tu,.. Cerita cinta biasa,..
Penulis juga cuba mengisi cerita cinta itu dengan cara berbeza..
Berbeza yang bagaimana??
Lee Shin lakonan Yong Hwa digilai ramai wanita.. NAMUN,.. Hatinya tetap utuh buat profesor yang jauh lebih tua darinya,.,...
Aku memang rasa sangat menyampah,...
Pelik pun ada gak,.. Sebab Yong Hwa tetap tak berubah hati dari menyukai profesor tu.,..
However, starting episod 7 akan memperlihatkan Lee Shin yang mula menyedari cinta Gyu Won padanya.. hUHU..

Lagu-lagu dalam cerita ni pun memang boleh diterima telinga...
Aku tak faham apa yang mereka nyanyikan kalau tak ada subtitle..
Tapi alunan suara dengan paduan muzik sudah cukup membuat bulu roma aku meremang,..
Malah, ada rentak lagu yang aku teringat-ingat..
Seriously... Antara lagu yang membuat bulu roma aku naik adalah lagu Gi Yeong nyanyi waktu audition untuk performance.. Dengan muzik tradisional lagi.. Pehhhhh... 


Jika korang nak tonton Heartstrings, boleh tonton di Dramacrazy.net,.. 

Mar kata:
Da berhenti kerja!

3 Pemuzik Macam MAR:

..cik gugu.. said...

wahhhhhhhhhhh nk tgk jugak!!

liyanalalala said...

baru ja habis tgk ep 7..
suka part yang combine musik moden n tradisional diorang..
rupanya ada jugak OST cerita ni yang diambik dari album CNBlue yg baru...

ohho, cepat la episod 8!

||aLeaSaRa|| said...

owh nak kena tengok ni dan termasuk dalam list wajib tonton he3....

Karya Seni MUSICBRILLIANT.COM